6 Mart 2012 Salı

bitkiler konuşuyor

Bir dergide okudum bunu.bitkiler aslında konuşuyorlarmış birbirleriyle.diyelim biz bir kıvırcığı bıçakla doğramaya başladık,kesilen yerdeki dokulardan bir toksin salınıyormuş ve diğer dokuları uyarıyormuş.ağaçlarda da bu sistem böyle.hani vejetaryenler hayvan eti yemiyorlar ya hayvanlara eziyet ediliyor diye al sana sende bitkilere eziyet ediyorsun.ben zaten anlamıyorum bu mantığı.bitkiler zaten canlı değil mi ?canlı şeylerden yemek zorundasın yoksa kalamazsın hayatta bu ortada.neyi ispatlamaya çalışıyorlar ki.bi keresinde böyle birine denk gelmiştim de saçma sapan konuşmuştu.
Nilüfer çiçeğinin belgeseli vardı.çok ama çok ilginç bu doğadaki işleyen sistem.nilüfer açtığında beyaz ve dişi oluyorlarmış.yapraklarını günün saatlerine göre açıp-kapatıyorlar.içine bi bokböceği mi ne girdi.diğer erkek çiçekten polen taşıdı ve beyaz olan çiçek döllendi.yapraklarını kapatıyor sonra içerde kalıyor böcek.tabi güzel ortam bol bol yiyor.sonra çiçekte değişik şeyler meydana geliyor ve nilüfer açtığında erkek çiçek oluyor.rengi de pembe oluyor ve sonra yapraklarını döküp ölüyormuş.çok ilginç geldi izlediğimde.aslında o kadar canlılar ki bitkiler.ama yemekleride güzel.bana patlıcanlı herhangi bişey yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder